سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فتنه سرزمین شام
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : سه شنبه 91 مرداد 24
زمان : ساعت 10:59 عصر
حوادث شام پیش از خروج سفیانی:
ارائه تصویری از حوادث جنبش سفیانی از اغاز تا پایان و شکست او در نبرد ازادی قدس از احادیث ،کار نسبتا اسانی است ولی در مقابل،شفاف کردن حوادث قبل از سفیانی ،کار دشواری است ، اما نتیجه احادیث ان را میتوان در چند مورد این چنین بیان کرد:
1-پدید امدن فتنه ای برای همه مسلمانان و استیلای روم و ترک (یعنی غربیها و روسها)بر انان
2-بوجود امدن فتنه خاصی در سرزمین شام که باعث اختلاف ،ضعف و تنگناهای اقتصادی میگردد. 
3-کشمکش و درگیری بین دو گروه اصلی قدرتمند در شام
4- زلزله دمشق و ویرانی سمت غربی مسجد شهر و بعضی از گوشه های ان
5-درگیری سه نفر از سران،بر سر قدرت در شام (أبقع،اصهب و سفیانی) و چیره شدن سفیانی بر ان دو و استیلای وی بر سوریه و اردن و یکپارچه شدن منطقه تحت فرمان او
6-ورود نیروهای بیگانه به سرزمین شام
اما ظهور مردی یمانی که در روایت ها وعده داده شده ،همزمان با خروج سفیانی یا نزدیک به ان است. 
فتنه سرزمین شام
روایات، فتنه ویژه ای را در سرزمین شام یاداوری میکنند که قبل از خروج سفیانی اتفاق می افتد. این فتنه همان فتنه عمومی غربی و شرقی است که مسلمانان گرفتار ان میشوند
از پیامبر (ص)روایت شده است که فرمود:
دیری نپاید که به مردم شام ،دینار و پیمانه ای نرسد ، پرسیدیم که این امر از طرف کیست؟ فرمود:ازجانب رومیان. انگاه اندکی سکوت کرد،سپس فرمود: در اخر الزمان خلیفه ای اید که به مردم اموال بسیار کمی دهد که به حساب نیاید. 
باعث این فشار اقتصادی ،مالی و غذایی، رومیان یعنی همان غربی ها هستند. 
از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود:
پیش از ظهور قائم ، به طور حتم سالی فرا میرسد که مردم در ان دچار قحطی و ترس شدید از کشته شدن و کمبود اموال و میوه ها گردند و این مطلب در قران به روشنی دیده میشود.  انگاه این ایه را تلاوت فرمودند:((براستی ما شما را با چیزهایی همچون ترس،گرسنگی،کاهش مال،جان و میوه ها مورد ازمایش قرار میدهیم و صبر پیشگان را بشارت ده)) [بحار : 52/229]. 
پدیدار شدن فشار اقتصادی در سال ظهور ، با این سخن که این وضع مدتی قبل از ظهور وجود داشته و سپس در سال ظهور شدید تر گشته و انگاه ظهور به وقوع بپیوندد منافاتی ندارد. 
اما فتنه سرزمین شام بر اساس روایات ،دورانی طولانی دارد و هرگاه تصور شود که رو به پایان است،استمرار می یابد
مردم از ان راه فرار میجویند اما نمی یابند. (نسخه خطی ابن حماد ص 9و10)
طبق روایات این فتنه داخل تمام خانه های مردم عرب و مسلمان خواهد شد و هرگاه ان را از سویی اصلاح کنند از سوی دیگر گسیخته شود و یا از جانب دیگر اشوب برخیزد ( نسخه خطی ابن حماد ص 63)
 
زمین لرزه ای در شهر های شام
برخی روایات محل وقوع زلزله و حتی زمان ان را مشخص میسازند و بیانگر انند که این حادثه ،هنگام اختلاف دوگروه بر سر قدرت اتفاق خواهد افتاد. 
احادیث از این حادثه با کلماتی همچون ((تکان شدید،فرو رفتن و زلزله))یاد کرده اند. مانند روایتی که از امیر مؤمنان (ع) نقل شده که فرمود:
وقتی دو گروه نظامی در شام اختلاف کنند،نشانه ای از نشانه های الهی اشکار شود،پرسیدند: ای امیر مومنان ان نشانه چیست؟ فرمود زمین لرزه ای در شام که صد هزار نفر در اثر انهلاک گردند و خداوند ان را رحمتی برای مومنان و عذابی برای کافران قرار دهد. در ان هنگام ،نظاره گر سوارانی با اسب های سفید و درفش های زرد باشید که از مغرب زمین روی اورند تا وارد شام شوند. این حوادث با مصیبت بزرگ و مرگ سرخ همراه شود. پس بنگرید فرو رفتن روستائی از دمشق را که به ان حرستا گویند. انگاه فرزند جگر خوار (سفیانی) از سرزمین خشکیده خروج کرده و بر منبر دمشق قرار گیرد، پس از ان در انتظار خروج مهدی (عج) باشید. (بحار 52/253). 
منظور از اسبهای سفید : اسبهای ابلق غربی هاست که گوشهای ان ها بریده شده و وسیله سواری انهاست. و مقصود از پسر جگر خوار :یعنی فرزند هند،زن ابوسفیان است، زیرا سفیانی از فرزندان معاویه است. و سرزمین خشکیده همان منطقه حوران نزدیک اذرعان (درعا)است که در مرز سوریه و اردن قرار دارد
 الباقی روایات انشاالله در نوشتار های اتی
به نقل از کتاب عصر ظهور نوشته علی کورانی 
        یاعلی                       



| نظر


مصر
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : دوشنبه 91 مرداد 23
زمان : ساعت 12:32 صبح

 

مصر

مصر


کشوری بامساحت  1001450 کیلومتر مربع و 2450کیلومتر خط ساحلی ،پرجمعیت ترین و سیاسی ترین کشور افریقا و خاور میانه در پیوند با سه قاره افریقا اسیا اروپا، در بر دارنده صحرای سینا ، مرتبط با دریای سرخ ، محل عبور کانال سوئز ، کانون تمدن و تمدن سازی ، کانون سه مذهب از پنج مذهب رسمی اسلام (حنفی،شافعی،مالکی) و به طور کلی قوی ترین کشور حاشیه مدیترانه که حکومت بربخش اعظم جهان اسلام را بر عهده دارد 

مصر یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین  بازیگران مسئله فلسطین در جهان اسلام وعرب از گذشته تا به حال بوده است. اما گذشته این کشور با حال حاضر ان تفاوت غیر قابل باوری کرده است، در گذشته مصر چراغ سبز و کانال ارتباطی امنی برای جهان استکبار و در راس ان یهود و اسرائیل غاصب بوده است. چراغی که برای اوارگان فلسطینی مستقر در پشت دروازه های رفح قرمز بود. کشوری که تداوم سیاست های غرب در خاور میانه در طول چهل سال گذشته مرهون سیاست های مصر و حاکمان ان بوده است.اما به  یکباره  25 ژانویه خبری اعلام میشود با عنوان تجمعات اعتراض امیز. در ابتدای قیام جمعیت معترض به صد هزار نفر نمیرسید و راهپیماییها و تظاهرات ها به صورت کاملا پراکنده و مقطعی بود امامدت کوتاهی نگذشت که جمعیت معترض به عددی هفت رقمی تبدیل شد و موضوع در صدر اخبار جهان قرار گرفت  و کار به جایی رسید که در انتخابات مجلس مؤسسان مصر رقم چهل میلیون نفر را ثبت کرد. روند صعودی این امار بی سابقه بود. حرکت از صد هزار تا چهل میلیون نفر طی یازده ماه نشان از عمق ماجرا دارد. اما این ماجرای عمیق چندویژگی دارد :

1-حرکت انقلابی مصر عمیقا مردمی و بدون مشارکت احزاب صورت گرفته است  

 2-این حرکت عمیق، رو به گسترش و دارای مطالبات فزاینده بوده است

و به حول قوه الهی نهایت این مسئله تغییر چهره جهان عرب توسط مصر خواهد بود. 

  مصر انقلاب کرد و اکنون اول راه است ،قطعا مصر فرصت خطا کردن دارد ، درست مثل جمهوری اسلامی ایران در ابتدای انقلاب که امثال بنی صدر و ... در مصدر امور بودند اما به ندرت این اشتباهات کاسته شد و میبینیم که دولت امروزی ما با وجود تمام ضعف هادر مجموع  بهتر از دولت بازرگان و بنی صدر است. 

اما انچه قطعی و مسلم است این نکته است که مصربه سمت بازیابی هویت اسلامی خود با تکیه بر تمدن عظیم گذشته پیش میرود  و در این راه قطعا و یقینا با حکومت های غربی با چالش مواجه خواهد شد  زیرا خواسته غربی ها با خواسته مردمی که خواهان حکومتی اسلامی هستند در تضاد میباشد و در طرف مقابل مصری ها هم نمیتوانند با داعیه اسلام با اروپا رابطه ای در حد روابط گذشته بر قرار کنند که اگر این اتفاق بیفتد مردم اماده حضور در التحریر هستند. 

اما رابطه مصر با جمهوری اسلامی ایران چه وضعی پیدا خواهد کرد؟ اولین نکته ای که در جواب این سوال به ذهن می اید این است که قطعا رابطه ای بهتر از گذشته و زمان حسنی مبارک خواهد بود زیرا مصر امروز برای جمهوری اسلامی تهدید نیست،بلکه  به یک فرصت تبدیل شده است. ما نباید فراموش کنیم که محمد مرسی در چه شرایطی رئیس جمهور این کشور شده است. مرسی با رای سیزده میلیونی رئیس جمهور کشوری نود میلیونی است که شورای نظامی رژیم حسنی مبارک هم چنان در راس قدرت نظامی ان قرار دارد و کودتای نظامی یکی از ساده ترین راههای تغییر رژیم در کشورهای عربی میباشد.  مرسی نماینده گروه اخوان المسلمین است ، گروهی که در پارلمان مصر تنها 47 درصد کرسی ها را در اختیار دارند  تعداد طرفداران و مخالفان مرسی در پای صندوق های رای برابر بود. ما نباید از مصر و مرسی توقع بالایی داشته باشیم برای عبور مصر از دیکتاتوری وابسته به حکومت اسلامی یک دوره گذار لازم است که در این دوران قطعا هزاران اتفاق رخ خواهد داد.اما امروزه در داخل کشور ما افرادی تلاش میکنند تا توقع مارا از مصر بالا ببرند تا یاس از حکومت و مردم مصر بر ما مستولی گردیده و در نهایت رابطه ای بر قرار نشود. امروز مسأله مهم برای ما تعامل فکری و صدور افکار انقلاب به مصر باید باشد. امروز مساله مهم برای ما این است که دیگر مرز اسرائیل با مصر یک مرز سفید و امن نخواهدبود و همین مساله برای ما تا مدت ها کافی است ضمن اینکه تمام کارشناسان بین الملل در قضیه حمله به سفارت اسرائیل در مصر تفکر این اقدام را منبعث از تفکر انقلاب اسلامی میدانند. تفکری که نشان از تاثیر نفوذ ایران در قلب مردم کشور حسنی مبارک دارد. امروزه یکی از مسائلی که مصر را تهدید میکند فقدان رهبری عالمم،اگاه،شجاع و مقتدر است.با این وجود امروزه وقتی رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه بخشی از خطبه رابه مسئله مصر اختصاص میدهد تمام ان صحبت ها در کمتر از دو ساعت در قلب قاهره در بین مردم انقلابی تکثیر میشود. امروزه مردمی در مصر هستند که توانایی تغییر حکومت بزرگترین دیکتاتور عرب را داشته اند ، امروزه مردمی در مصر رییس جمهور تعیین کردند که پرچم اسرائیل را از فراز بام سفارتخانه اش در قلب قاهره پایین کشیدند. در مجموع مجدد تاکید میکنیم امروزه قدرت اصلی در مصر مردم انقلابی هستند نه محمد مرسی که البته تغییر ژنرال طنطاوی نشان از تحرکات جدیدی دارد. 



یاعلی 

 




| نظر


التماس دعا....
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : چهارشنبه 91 مرداد 18
زمان : ساعت 4:26 صبح

 

علی (ع)

بده در راه خدا من به خدا محتاجم

من به بخشندگی ال عبا محتاجم

ازقنوت سحر مادرتان جا ماندم

پسر حضرت زهرا(س) به دعا محتاجم

دود این شهر مرا از نفس انداخته است

به هوای حرم کرب و بلا محتاجم

چقدر گریه کنم تا نبری از یادم

در سرازیری قبرم به شما محتاجم

اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعا




| نظر


تولده،عید شما مبارک
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : جمعه 91 مرداد 13
زمان : ساعت 10:19 عصر

چیزی نمانده تا که حرم را بنا کنیم....

 

امام حسن (ع)

از بزرگواری کریم اهل بیت علیه السلام به دور است که هنگام نیاز و حاجت کسی،کرامت خویش بپوشاند و در انعام و اکرام به او بخل ورزد. پس دست التماس ما و دامان کریمانه او

 

میلاد باسعادت کریم اهل البیت حسن ابن علیگل تقدیم شماعگل تقدیم شما مبارک باد

التماس دعا




| نظر


تمدن عظیم اسلامی
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : شنبه 91 مرداد 7
زمان : ساعت 2:56 عصر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تمدن اسلامی

تعریف واژه تمدن در لغت به این شکل امده است :تمدن را می توان به شکل کلی آن عبارت از نظم اجتماعی دانست که در نتیجه وجود آن، خلاقیت فرهنگی امکان پذیر می شود و جریان پیدا می کند. در تمدن چهار رکن و عنصر اصلی را باید تشخیص داد که عبارتند از 1- پیش بینی و احتیاط در امور اقتصادی 2- سازمان سیاسی 3- سنن اخلاقی 4- کوشش در راه معرفت و بسط هنر

این واژه در ادبیات ما زیاد استفاده میشود اما هر کسی به یک منظور و با یک هدفی، یک نمونه ان هم در دوران حاکمیت دوم خرداد بود که واژه گفتگوی تمدن ها مطرح شد و هدف ایجاد تعامل برای دستیابی به مطلوب ترین شرایط چهارگانه در تعریف تمدن بود اما به دلیل انکه اسلام و قران در ان جایگاهی نداشت و مجریان ان هم ملتزم نبودند منجر به بهره کشی غرب از ملت ما و توهین ها و عقب ماندگی های فراوان شد که رهبری در مراسم افطار با کارگزاران نظام مستقیما به نمونه هایی از ان اشاره کردند

اما چند روز عقب تر از این دیدار ،معظم له دیداری با مجامع و قاریان قرانی در ابتدای ماه مبارک داشتند که در صحبت های کوتاهی اشاره مستقیم به پی ریزی تمدن نوین اسلامی کردند و فرمودند: (داعیه ما ایجاد تمدنى است متکى به معنویت، متکى به خدا، متکى به وحى الهى، متکى به تعلیم الهى، متکى به هدایت الهى. امروز اگر یک چنین تمدنى را ملتهاى اسلامى - که بحمدالله بسیارى از ملتهاى اسلامى بیدار شده اند و به پا خاسته اند - بتوانند پایه گذارى کنند، بشر سعادتمند خواهد شد.

داعیه ى جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى این است؛ ما دنبال یک چنین تمدنى هستیم.

کسانیکه صحبت های ایشان را پیگیری میکنند با تحقیق اعلام میکنند که حضرت اقا روی واژه واژه کلماتشان تفکر میکنند و هرکدام از انها یک مفهوم و معنی خاصی دارد. ایشان به جای تمدن میتوانستند از واژه حکومت که جنبه داخلی دارد بهره ببرند اما موکدا واژه تمدن را استفاده فرمودند. پس قطعا پیام خاصی در این بیانات بود و نکته دیگر اینکه در جمع قاریان و جوانان قرانی این مسئله مطرح شد که نشان از جایگاه و محل اغاز ان دارد و در ادامه میفرمایند  :((این را شما جوانهاى عزیز به خاطر بسپارید، این را شاخص و معیار قرار بدهید.)) این نکته نشان از تحقق این مسئله در دراز مدت و زمان طولانی دارد و اینکه جوانان این مرز و بوم بایستی برنامه و عمل و افق دید خود را در این مسئله قرار دهند که لازمه و پایه اصلی ان قران و عمل به دستورات ان و در مرحله اول تزکیه تفس است. 

به حمدالله این نهضت و تفکر والای پی ریزی تمدن عظیم اسلامی در جان و ذهن برخی جوانان کلید خورده و جوانان بزرگوار و عزیزی در گوشه و کنار ایران اسلامی با محوریت استان قم و شخص توانمند و پیگیری که در این مسئله دغدغه دارند  به فکر پی ریزی و حرکت در راه عمل به این فرمان هستند اما این خطاب حضرت اقا خطابی عمومی است به تمام جوانان ایران اسلامی که به فکر پی ریزی تمدن عظیم اسلامی با مولفه مورد اشاره معظم له باشند و بدانید، جمهوری اسلامی ایران داعیه دار پی ریزی این تمدن است.

پس به حول الله و قوة    

 

مطالعه کنندگان عزیز لطفا نظرات خود را در خصوص مسئله فوق الذکر قید بفرمایید. تزتیب اثر داده خواهد شد.

یا علی          




| نظر



Design By : Ashoora.ir