سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دکّان بصیرت
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : سه شنبه 91 اسفند 29
زمان : ساعت 12:58 صبح

 

این روزها هرچه به اتنخابات نزدیک تر میشویم افراد و شخصیتهای سیاسی و دینی بیشتری در خصوص (فتنه  92) سخن به میان می اورند. رخدادی که این عالمان از ان به عنوان فتنه یاد میکنند در کلام رهبری با عنوان (جشن ملّی) بیان میشود.

بصیزت

به نظر من یکی از دلایل اساسی سخنان ((برخی)) ازاین افراد به اصطلاح بصیر، فرار به جلو و شانه خالی کردن از مسئولیت است. مسئولیتی که درحال حاضر متوجه این خطباست، بصیرت افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت هایشان جهت جلوگیری از بروز فتنه است نه اینکه از سه ماه قبل بر طبل قتنه بکوبند و اینده سیاسی پیش روی ملت را سیاه و تیره به تصویر بکشند که یقینا این مسئله موجبات دلسردی و کم رنگ شدن حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت سیاسی را به همراه خواهد داشت. فطعا این نکته کلیدی در بین اصحاب خرد مغفول مانده و باز هم همچون رخدادها و فتنه های گذشته، تنها و تنها ولی فقیه است که عامل بصیرت افزایی به معنای واقعی کلمه است.

علی ایحال راهکاری که مطلوب نظر رهبری است و در عین حال به صلاح کشور،افزایش روحیه نشاط و شادابی سیاسی و اگاه کردن توده ها از فتنه احتمالی و بکارگیری تمام ظرفیت پیدا و پنهان جهت پیشگیری از ان است نه اینکه واژه فتنه تبدیل به ابزاری شود جهت مطرح ساختن خود و به نوعی جلب نظر مخاطبین به منظور پیروزی نامزد مورد حمایت و در این بین نشاط سیاسی مردم خدشه دار شود که در ان صورت گناهی نابخشودنی به حساب خطبا و واعظین فتنه نوشته خواهد شد.

 پی نوشت1: اقایان به جای بیان مکرر کلمه فتنه و تلاش برای مصون ساختن خود از لقب ((بی بصیرت)) به دنبال راه علاجی برای نجات جریان اصولگرایی باشند. این اشقاق عظیم و تکثر نامزدها به صلاح کشور نیست.ضمن اینکه به مصداق بیت زیبای: عیب کسان منگر و احسان خویش/دیده فروبر به گریبان خویش و نیز توصیه های اکید حضرت اقا در انتخابات های قبلی مبنی بر عدم تخریب سایر کاندیداها به فکر اثبات مدیریت خود باشند و اثبات خود را تنها در رد چزیان انحرافی(بهار) نبینند، چرا که شورای نگهبان وظیفه خود را درقبال این افراد به نخو احسن انجام خواهد دادو و بعد نوبت به معرفی جایگزین مناسب از بین کاندیداهای مطرح است که البته بهترین دیدگاه به تعبیر حضرت اقا در قبل از انتخابات مجلس ششم، ((اصولگرایی اطلاح طلبانه)) است. چرا که متاسفانه برحی از اقراد مطرح جریان اصولگرایی خطرشان از دوم خردادی ها هم بدتر است.

پی نوشت2: چندی پیش در هیئتی بودم یکی از عالمان برجسته رسما این دعا را خواند: خدایا فتنه انتخابات92 را ختم به خیر گردان




| نظر



Design By : Ashoora.ir