سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حملات نرم افزاری و تدابیر سخت افزاری
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : یکشنبه 91 آبان 7
زمان : ساعت 12:39 عصر


واژه نرم افزار و سخت افزار در اواسط دهه هفتاد با ورود تکنولوژی نوین کامپیوتر های شخصی وارد ادبیات عامه مردم شد. اغلب کاربرد ان هم مختص مقوله کامپیوتر بود  .

تعریف ان به جهت اگاهی مخاطبان سبب اطاله کلام میگردد. انچه محمل این نوشتار گردید صحبت های رهبری در بجنورد و رصد شرایط گذشته و اکنون جامعه است .

یکی از مهمترین دغدغه های قشر مذهبی و معتقد جامعه ما بحث حجاب میباشد، مسئله ای که در تمام دنیا مسلمان را با ان میشناسند. و بعید است با دیدن یک زن محجبه کسی بگوید او مسیحی است.

در جامعه ایران بعد از انقلاب این مبحث قوت بیشتری گرفت و افرادی مثل اکبر گنجی و دیگر هم پالگی های ایشان با انجام اقدامات افراطی از قبیل تراشیدن موهای بلند افراد و گذاشتن جسم داغ بر پیشانی انان ان هم در یک خودروی فولکس و مقابل دانشگاه تهران به زعم خود مقابله با بی حجابی میکردند.

اما در علم پزشکی یک مبحث پایه وجود دارد که معتقدند پادزهر یک بیماری را باید از خود ان بیماری گرفت

به عنوان مثال نیش عقرب را از طریق خورد کردن همان عقربی که نیش زده است و با پیچیدن دور یک دستمال و نهادن روی زخم درمان میکردند. اما یک اصلی هست بسیار مهم تر از درمان و ان هم پیشگیری است. این پیشگیری از طریق اگاهی بخشی و در صورت ورود به بخش اندکی از جامعه ، از طریق واکسینه کردن سایر افراد جامعه انجام میگیرد. واکسیناسیون به علت وجود اگاهی از نحوه ساخت واکسن و همچنین اگاهی دقیق از خود بیماری انجام میشود.

در مبحث حجاب هم همینگونه است. دین مبین اسلام نسخه های تمام مسائل اجتماعی و حتی پزشکی و ... را ارائه کرده است و اگر امکان استفاده از انها وجود ندارد به علت دو نکته است : 1-عدم اگاهی ما از پادزهر و راه علاج و 2- عدم علت یابی و مشخص کردن ریشه های بیماری توسط نخبگان و پزشکان اجتماعی.

در نتیجه ی این دو عامل، به دلیل عدم تجهیز خود به سلاح های نرم افزاری و در نتیجه گسترش مطالبات عمومی و زیر سوال رفتن بخشی از اثر بخشی دستگاه های متولی ، این دستگاه ها به ناچار به راه سخت افزاری روی می اورند. ان وقت است که اقدامات اثر بخش نیستند

دفاع

 

چنانچه یک سیستم رایانه الوده به ویروس گردد راه علاج ان تعویض مانیتور جهت عدم رویت پیغام ان ویروس نیست.مگر علت بی حجابی، کشف حجاب از سر بانوان و یا تحمیل خرید لباس های بدن نما بوده است که اکنون از طریق برخورد فیزیکی به فکر چاره ان باشیم؟ گشت ارشاد کار نسبتا پسندیده ای است اما اثر بخشی ان فقط برای ده درصد زنان بدحجاب جامعه است که با قصد خاصی اقدام به اینکار میکنند. ضمن اینکه این نحوه برخورد تا مدت مشخصی جواب میدهد و قطعا پس از ان تاثیرخود را از دست میدهد. راه علاج همان چیزی است که رهبری بارها تاکید کرده اند، <<کار فرهنگی>> 

کار فرهنگی شرایط خاص خود را دارد که در این مقال نمیگنجد.

انچه روی دیگر این نوشته و تیتر میباشد بحث گرانی افسار گسیخته مایحتاج روزانه و ... مردم است که بخش عظیمی از جامعه را درگیر خود کرده است. مسئله ای که چنانچه در زمان و شرایط فعلی کنترل نشود قطعا منجر به اشوب و بلوا و خدای ناکرده مسائلی نظیر وقایع فتنه 88 و چه بسا پیچیده ترمیگردد. و این در حالیست که ما در استانه انتخاباتی هستیم که سنگ محک اصلی برای ارزیابی اثر بخشی تحریم ها و اعمال فشار ها بر مردم جهت جدایی از حاکمیت میباشد.حاکمیتی که متاسفانه این روزها روسای قوای ان منافع شخصی را بر مصالح ملی ترجیح میدهند

بجنبیم تا در مرحله نرم افزاری مسئله گرانی حل شود واگر کار به سخت افزار بکشد تبعات سنگینی دارد که ((من لا معاش له لا معاد له)) 

یاعلی

 




| نظر



Design By : Ashoora.ir