سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پوشش وارداتی
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : دوشنبه 91 بهمن 9
زمان : ساعت 11:50 صبح

 


مد، فرهنگی است که توسط بخشی از جامعه پذیرفته می شود و دارای تاریخ مصرف نسبتا کوتاهی است
امروزه بیشتر انتخاب ها، ان هم در نوع پوشش به واژه ای به نام مد مربوط میشود. همچنین یکی از بهترین ابزارها در جنگ نرم ،پوشش و لباس است چرا ک تغییر پوشش، تغییر ازرش ها را دربر دارد.
نحوه تربیت خانوادگی و رفتارهای دیده شده توسط والدین و سبک رفتاری انها از ابتدا، در چگونگی انتخاب مؤثر بوده و تقریبا میشود گفت فرزندان همان راه را پیگیری میکنند.در واقع محیط و رفتارهای محیطی در انسان قابل سرایت است. 
این مسئله در سالهای اخیر به واسطه گسترش شبکه های ماهواره ای و تنوع واردات و تولید قوت بیشتری به خود گرفته و در کانون توجه مردم بالاخص جوانان قرار گرفته و در میان عده ای، به مسئله اصلی و دغدغه ویژه مبدل گشته است. شاید علت ان جذابیت در تنوع  اجناس باشد اما قطعا یکی از دلایل اصلی ان عدم توجه به جنبه های والاتر انسانی و عدم مشغولیت ذهن به تفکر و مسائل اساسی و نوعی بی برنامگی در زندگی و مدیریت مخارج است
درست است که جامعه در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو و به نوعی گذار از سنت به مدرنیته است اما مصرف گرایی را نمیتوان نشانه رشد صنعت دانست.چه بسا که در این گذار به جای رشد در مسائل اساسی؛ به واسطه توقف در امور سطح پایین و گذرای جامعه مدرن ، دیگر امکان رشد در سایر جنبه های اصلی از انسان سلب شود و در نهایت توجه به معنویات که اصلی ترین جنبه وجودی انسان و ضامن دوام و بقای اوست در این بین مغفول بماند و مجدد سیر قهقرایی و انحطاط و فاصله گرفتن از ارزش ها رقم بخورد.
و درحقیقت ماجرا؛ مدگرایی که زایده القائات شبکه های ماهواره ایست به دنبال تغییر در باورها و نگرش مردم و همان مسئله ایست که قبل از انقلاب از طریق لباس متحدالشکل و کشف حجاب زنان دنبال میشد و بخشی از ان در سریال کلاه پهلوی به تصویر کشیده شده است.و راه علاچ ان هم ارائه الگوی ایرانی مبتنی بر معیار های دینی و مطابق استانداردهای جهانیست.
ند

 




| نظر



Design By : Ashoora.ir