سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خدمت یا خیانت؟!
نویسنده : روح الله عماد
تاریخ : دوشنبه 92 اسفند 5
زمان : ساعت 2:33 عصر

هنر از جمله اثرگذار ترین ابزارها برای انتقال پیام و اشتراک نظرات و اگاهی بخشی به مخاطب و جامعه است. در این بین هنر سینما و فیلم به جهت بهره مندی از ابزار صدا و تصویر و نیز گریم و فضاسازی، جایگاه ویژه ای دارد. انچه عامل اصلی تحریر این نوشتار شدست مسائل و اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر پیرامون سریال سرزمین کهن است. دیالوگی که اگر به صورت بریده و بدون پس و پیش و نگاه به فرایند داستان تماشا شود بسیار توهین امیز مینماید. بعد از اعتراضات صورت گرفته به این فیلم و حمایت ضد انقلاب و فرزند ناکام شاه مخلوع از این اعتراضات و بصیرت مردم انقلابی قوم بختیاری به فرصت طلبی دشمنان نظام و تلاش جهت بهره برداری سیاسی از این موضوع و نیز اقدام صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در عذرخواهی ، پیگیری موضوع و توقف پخش سریال و درنهایت حضور ارزشمند و دلسوزانه جناب اقای ضرغامی بدون رعایت ملاحضات امنیتی ، در فضای صمیمی مردم بختیاری، این توطئه در نطفه خفه شد. اما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد غافل و نا اگاه به دنبال سو استفاده از همشهریان خود جهت پدید اوردن فضایی برای مطرح کردن خود به عنوان ناجی و دلسوز مردم مازندران و احیانا سایر استانها هستند. این افراد با مطرح کردن سریالی که از اغاز پخش نخستین قسمت ان بیش از دو سال میگذرد، قصد دارند تا فضایی مشابه فضای سریال سرزمین کهن فراهم اورند تا از ان طریق به غفلت اب بر اسیاب دشمن ریخته و مردم غیور، انقلابی و مومن خطه مازندران را نسبت به ارگان های انقلاب و بالاخص صدا وسیما بشورانند تا دشمنان جهت تکمیل پازل پوچ اختلاف قومی در ایران موفق شوند. درحالیکه سریال پایتخت نه تنها به دیدگاه مردم نسبت به مازنی های عزیز تاثیر منفی نگذاشته بلکه سبب رواج ادبیات و گویش مردم ان خطه گردیده و هر انکه اندکی با هنر و سینما و تلویزیون اشنایی و سروکار داشته باشد و در بین توده مردم زندگی کرده باشد میداند که بازیگران این مجموعه جزو محبوب ترین و اثرگذارترین و حرفه ای ترین های سیما بوده و با نام هنری سریال پایتخت شناخته میشوند.

بعد از مجموعه سریال های پایتخت و نمایش تقیدات دینی مردم مازندران در سکانس هایی نظیر (برادر بهبود) که یک سارق سابقه دار است و با شنیدن صدای اذان و تماشای گنبد و گلدسته متحول شده و توبه میکند و یا تقید بازیگر نقش اول مرد(نقی) به نماز و اخلاق و نیز حفظ حرمت پدر و علاقه بیش از حد به خانواده و یا چشم پاکی ها و صفا و یکرنگی (ارسطو) و مهمان نوازی مردم ان دیار ، علاقه ایرانیان به ان سرزمین افزون شده و بازار گنبد و گلدسته سازی رونق خاصی گرفته و امار سفرهای نوروزی و ورود توریسم به ان دیار افزایش یافته.

به هر حال انچه خطرناک جلوه مینماید توهین برخی سیاسیون و نمایندگان به شعور مخاطبین دهها میلیونی سیما و تلاش جهت مطرح کردن خود به هر روش و قیمت است و چنانچه این رویه باب شود سنگ روی سنگ بند نمیشود و ساخت سریال باید متوقف شود چراکه به قول اقای قاسم خانی در این صورت مردم تهران هم باید اعتراض کنند که چرا بسیاری از قاتلین ، جاسوسها و بازیگران منفی سریال ها گویش و اهلیت تهرانی دارند. در نهایت به نمایندگان محترم مجلس و تمامی مدیران دلسوز نظام جمهوری اسلامی توصیه میشود تا از فرصت خدمت به نحو احسن استفاده کرده و به جای طرح مسائل بی ارزشی از این دست به اتمام پروژه های عمرانی و رونق کسب و کار و افزایش رفاه و معیشت مردم دیار خود پرداخته تا از این طریق مردم به منتخبین خود افتخار کنند.

والعاقبه للمتقین




| نظر



Design By : Ashoora.ir